مقالات

۵ مرحله ضروری در استفاده از رنگ پودری

۵ نکته ضروری در رنگ پودری

به کمک رنگ‌های پودری می‌توانید پوشش‌های نهایی شگفت انگیزی را بر روی کارتان پیاده کنید که نه تنها از لحاظ بصری چشم‌نواز هستند بلکه باعث دوام و استقامت بیشتر محصول نیز می‌شوند. اما اگر مراحل کار به درستی پیش نروند نتیجه کار ممکن است یک فاجعه تمام عیار باشد که شما را مجبور کند همه مراحل را از اول طی کنید.

در این مطلب قصد داریم به شما درباره نکات کاربردی‌ای بگوییم که به شما کمک می‌کنند بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

۱- ابتدا یک نمونه را رنگ آمیزی کنید

پس از دریافت رنگ و مطالعه کامل راهنمای استفاده از آن، پیش از اینکه به سراغ رنگ آمیزی قطعات اصلی بروید همیشه یک قطعه نمونه را اسپری کنید. انجام این کار به شما این اطمینان را خواهد داد که روش صحیح استفاده از رنگ را می‌دانید. این کار زمان بسیار کمی را از شما خواهد گرفت و باعث می‌شود در حین رنگ آمیزی قطعات اصلی غافلگیر نشوید.

۲- از رنگ آمیزی قطعات گرم بپرهیزید

رنگ آمیزی قطعات وقتی هنوز به دمای محیط نرسیده‌اند هم می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان شود و هم اینکه چسبندگی رنگ به سطح قطعات را بیشتر می‌کند و این دو عامل هر دو به قدر کافی وسوسه انگیز هستند و حتی نمی‌شود با اطمینان کامل گفت این کار غلط است، اما کار بسیار ریسکی‌ای است. رنگ آمیزی قطعاتی که به دمای محیط نرسیده‌اند باعث می‌شود رنگ در تماس با قطعات ذوب و رقیق‌تر از حالت معمول شود. برای حل این مشکل نیز می‌بایست پودر بیشتری به رنگ استفاده کرد که باعث می‌شود بافت و یا رنگ کار تغییر کند.

اگر قطعات شما در دمای اتاق سرد شده باشند، سطح آن‌ها کاملا تمیز باشد و اسپری رنگ شما به درستی تنظیم شود، رنگ به خوبی به سطح کار خواهد چسبید و نیازی نیست که برای چسبندگی بیشتر ریسک رنگ آمیزی قطعات گرم را به جان بخرید.

۳- کارتان را چک کنید

به عقیده‌ی ما یکی از مراحل ضروری برای داشتن کاری بی‌نقص، چک کردن آن قبل کامل رنگ کردن است. انجام این کار به این معنی است که شما در صورت نیاز می‌توانید برخی موارد خاص را اصلاح کنید.  با چک کردن قطعه قبل از رنگ آمیزی ممکن است مناطق خاصی را پیدا کنید که اگر متوجه‌شان نمی‌شدید پس از رنگ آمیزی کامل مجبور بودید کل قطعه را مجدد پرداخت کنید.

۴- در خرید تجهیزات ضروری مضایقه نکنید

خرید تجهیزات ابتدایی برای کسانی که قرار نیست کارهای بزرگ و تخصصی انجام دهند اشکالی ندارد، اما برای کارهای تخصصی و بزرگ نیاز به ابزار حرفه‌ای دارید.

برای اینکه رنگ پودری به خوبی سطح کار شما را پوشش دهد و نتیجه کار بی‌عیب و نقص باشد سیستم اسپری رنگ پاش شما باید حداکثر انعطاف‌پذیری را داشته باشد. اسپری رنگ‌پاش شما باید دارای قابلیت تنظیم دامنه ولتاژ، کنترل اتومیزه پودر، یک اتصال به زمین مطمئن و عمیق، انواع نازل اسپری و یک قیف روان‌کننده باشد.

۵- تکنیک‌تان را تمرین کنید

رنگ آمیزی با رنگ پودری نیازمند مهارت و دقت بسیار زیادی است و همانند سایر مهارت‌ها برای ماهر شدن در آن به تمرین زیادی نیاز دارید. برای تسلط بر این هنر و صنعت تجهیزات حرفه‌ای و مواد اولیه با کیفیت کافی نیست. مطمئنا در شروع کار اشتباهاتی خواهید داشت، صبور باشید و به خودتان اجازه اشتباه کردن بدهید. پروژه‌هایی که آماده‌سازی زیادی نیاز دارند تمرین کنید و بگذارید وضعتان کمی پیشرفت کند. هرگز فرض نکنید همه چیز را می‌دانید و درباره‌ی ندانسته‌هایتان به حدس و گمان اکتفا نکنید، حتما از کسانی که در این کار از شما تجربه‌ی بیشتری دارند سوال بپرسید.

رنگ پودری تهران با بیش از سی سال سابقه در این صنعت کیفیت رنگ الکترواستاتیک نهایی را برای شما تضمین می‌کند. شما می‌توانید با خیالی آسوده کارهایتان را به ما بسپارید.

مقالات مرتبط:

رنگ پودری از صفر تا صد

چرا رنگ‌های اسپری الکترواستاتیک برای تجهیزات صنعتی بهتر است؟

چرا ترمیم با رنگ الکترواستاتیک بهتر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.