مقالات

رنگ پودری در مقابل رنگ مرطوب: آنچه باید بدانید

رنگ پودری در مقابل رنگ مرطوب آنچه باید بدانید

اگر می‌خواهید یک قطعه فلز را رنگ کنید و از آن محافظت کنید، دو گزینه دارید: می‌توانید آن را با رنگ مرطوب سنتی رنگ کنید، یا می‌توانید آن را با رنگ پودری بپوشانید. در حالی که هر دو روش موثر هستند، ما معتقدیم که رنگ پودری راه حلی است.
این پست تعدادی از پاسخ‌های برتر را در مورد این سوال پوشش می‌دهد که ‘چرا به جای رنگ از رنگ پودری استفاده کنیم؟’
فرآیند برنامه
قبل از اینکه به سؤالات عمیق تری بپردازیم مانند ‘آیا رنگ پودری ارزان تر از رنگ است؟’ ما باید اصول هر فرآیند را پوشش دهیم. در حالی که هر قطعه قبل از اعمال پایان تمیز می شود، دو روش کاربردی کاملاً متفاوت هستند:

– رنگ پودری: در رنگ پودری، یک تکنسین از یک تفنگ الکترواستاتیک برای پاشیدن پودر خشک روی یک قطعه فلز زمین شده استفاده می کند. این پودر دارای بار منفی است و به سمت فلز زمین شده جذب می شود. پس از اینکه قطعه به درستی پوشش داده شد، آن را در فر قرار می‌دهیم تا خشک شود.
– رنگ مرطوب: رنگ مایع نیز به صورت اسپری ریز و باردار الکترواستاتیکی پخش می شود، اما رنگ بسیار کمتر شارژ می شود. در جایی که پودر خشک تقریباً بدون زحمت به فلز می‌چسبد، رنگ مرطوب باید توسط یک متخصص آموزش دیده اعمال شود تا از چکه‌ها جلوگیری شود و پوشش یکنواختی داشته باشد. رنگ همچنین به چند لایه و احتمالاً پوشش شفاف نیاز دارد.

حفاظت

یکی از دلایل اصلی انتخاب رنگ پودری به جای رنگ این است که محافظت بهتری از تجهیزات شما ایجاد می کند. از آنجایی که در طول عمل آوری تحت پیوند حرارتی قرار می گیرد و می توان آن را در لایه های ضخیم تر اعمال کرد، رنگ پودری در برابر خراشیدگی، بریدگی و سایر سایش و پارگی مقاوم تر است. بدون هیچ آسیبی، قطعه فلزی شما در سال های آینده زنگ نمی زند یا خورده نمی شود.

رنگ و بافت

شما می خواهید پوشش خود را برای محافظت از تجهیزات خود، اما می خواهید که آن را نیز عالی به نظر برسد. برای داشتن بافتی فوق العاده و رنگ های ماندگار، به رنگ پودری نگاه نکنید. به دست آوردن بافت های منحصر به فرد با رنگ پودری بسیار آسان تر است و رنگ های یک رنگ پودری به سرعت رنگ مرطوب محو نمی شوند.

سلامت و امنیت

یکی دیگر از دلایل مهم برای انتخاب رنگ پودری به جای رنگ این است که هم برای محیط و هم برای متخصصانی که پوشش را اعمال می کنند بسیار ایمن تر است. رنگ پودری مانند رنگ هیچ گونه ترکیبات آلی فرار (VOCs) را منتشر نمی کند. علاوه بر این، رنگ بسیار قابل اشتعال است، که ذخیره سازی را بسیار خطرناک می کند.

هزینه

یکی از سؤالات اصلی ما این است که ‘آیا رنگ پودری ارزان تر از رنگ است؟’ جواب آره یا نه است. رنگ پودری کمی گرانتر است زیرا شامل ماشین آلات پیشرفته تری است. با این حال، در دراز مدت شاهد صرفه جویی خواهید بود، زیرا رنگ پودری بسیار بادوام تر است و نیازی به لمس ندارد.

وسایل خود را برای ما بیاورید

اکنون که تمام دلایلی که چرا باید به جای رنگ از رنگ پودری استفاده کنید، توضیح دادیم، زمان شروع این فرآیند فرا رسیده است. در مجموعه رنگ پودری تهران، ما متخصص در رنگ پودری انواع تجهیزات فلزی مختلف هستیم تا نیازهای مشتریان خود را برآورده کنیم. امروز با ما تماس بگیرید تا درباره کارهایی که می توانیم برای شما انجام دهیم بیشتر بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.