مقالات

چه چیزی رنگ های پودری را بسیار بهتر از جایگزین های آنها می کند؟

چه چیزی رنگ های پودری را بسیار بهتر از جایگزین های آنها می کند؟

رنگ های پودری روشی جایگزین برای پوشش سطوح با رنگ است. پوشش‌های پودری 100% جامد در نظر گرفته می‌شوند، اما بر خلاف پوشش‌های مایع، در تشکیل خود نیازی به حلال ندارند. این چیزی است که باید در مورد رنگ پودر بدانید:

رنگ پودری چیست؟

رنگ پودری یک روش پوشش خشک است که بیشتر بر روی تجهیزات صنعتی به عنوان روکش فلزی استفاده می شود. برای اعمال رنگ پودری به صورت پودر خشک از روش الکترواستاتیکی استفاده می شود که متعاقباً با استفاده از حرارت پخت می شود. به دلیل تولید روکش های باکیفیت، هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبایی شناخته شده است.

پوشش های پودری نه تنها بادوام هستند، بلکه سازگار هستند. فلز، بتن، فولاد و پلاستیک از جمله سطوحی هستند که می توان روی آن استفاده کرد. این یک روکش همه کاره است که می تواند هم در داخل و هم در بیرون استفاده شود، و همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین امکانات است.

فرآیند درخواست

علیرغم این واقعیت که رنگ پودری و رنگ مایع در حالت های متمایز اعمال می شوند (مایع در مقابل جامد)، فرآیندهای کاربرد صنعتی برای هر دو به طور قابل ملاحظه ای قابل مقایسه است. در هر دو روش، پیش درمانی یکسان است. قبل از اعمال هرگونه پوشش، سطح باید کاملاً تمیز شود. چسبندگی سطح در اثر هر گونه روغن، کثیفی، رطوبت یا سایر آلودگی ها مختل می شود.

پودر خشک در طول فرآیند رنگ پودری با یک تفنگ الکترواستاتیک بر روی قسمت بیرونی فلز اسپری می شود. پودر یک بار منفی از تفنگ دریافت می کند که پودر بار منفی را به قسمت زمین جذب می کند. در نتیجه جذابیت، برنامه سریع و یکنواخت است.

پس از اینکه پوشش به ضخامت مناسب رسید، جسم پوشش داده شده در کوره پخت قرار می گیرد، جایی که پودر گرم شده ژل می کند. عمل آوری پودر، اتصالات گرمایی بین ذرات ایجاد می کند و در نتیجه یک روکش صاف و سخت ایجاد می کند.

چه مدت طول می کشد

طول عمر محصول توسط تعدادی از عناصر تعیین می شود. کیفیت آماده سازی، نوع رنگ پودری استفاده شده و محیطی که محصول در آن قرار می گیرد، همه عناصری هستند که باید در نظر گرفته شوند. رنگ پودری می تواند تا 20 سال دوام بیاورد. با این حال، ممکن است به دلیل استفاده مکرر، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در معرض عناصر، سریعتر خراب شوند.

رنگ پودری جایگزین بسیار خوبی برای روش های سنتی است. از شارژ الکترواستاتیکی برای چسبیدن به سطوح استفاده می کند و نتیجه فوق العاده بادوام است. به خودتان لطف کنید و برای پروژه بعدی خود رنگ پودری را در نظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHAT MAKES POWDER COATINGS SO MUCH BETTER THAN THEIR ALTERNATIVES?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.