مقالات

حقایقی درباره رنگ پودری اتومبیل – قسمت سوم

مزایای رنگ پودری

مثل هر پوشش یا محافظ دیگری، یکسری مزایا و معایب هم وجود دارد که باید برای پوشش‌دهی پودری چرخ‌ها یا سایر قطعات عملکردی در نظر بگیرید.
بعضی از مزایای پوشش پودری عبارت است از:

دوام رنگ پودری

وقتی که پخت پوشش پودری انجام شود، یکی از سخت‌ترین مواد موجود در دستان شماست. این محصول برای محافظت در برابر خراش، ضربه و آسیب بهترین است. با این حال، این محصول دوام ابدی ندارد؛ همانطور که ضدگلوله نیست.

سازگار با محیط زیست

از آنجا که رنگ پودری فاقد مایعات شیمیایی است، قابل استفاده مجدد است. این بدان معناست که میزان کمی از مواد به هدر می‌رود و هیچگونه انتشار VOC یا مواد شیمیایی به چشم نمی‌خورد.

مقرون‌به‌صرفگی رنگ پودری

برای این که مواد کمی به هدر رود، پوشش پودری یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌های محافظت از قطعات مکانیکی است. با این حال، مختص کاربردهای صنعتی است. شاید برای کاربردهای شخصی (DIY) نسبت به سایر محصولات محافظت از رنگ، گران‌تر باشد.

معایب رنگ پودری

کیفیت پوشش پودری

گاهی اوقات پودر در محل پیاده‌سازی آلوده می‌شود. وقتی که این اتفاق می‌افتد، ممکن است بر کیفیت پوشش، به ویژه بر رنگ و ظاهر آن تأثیر بگذارد. با توجه به این مسئله، بهتر است با یک متخصص حرفه‌ای پوشش پودری کار کنید.

وزن و ضخامت رنگ پودری

اگر ثابت ماندن وزن برای شما مهم باشد، پوشش پودری گزینه‌ی خوبی نیست. این پوشش بسیار سنگین و ضخیم است. صاف نیست و معمولاً بعد از پرداخت، برآمدگی‌هایی روی سطح به جا می‌گذارد.

ضدآب نبودن رنگ الکترواستاتیک

خیلی از افراد عقیده دارند که استفاده از پوشش پودری برای چرخ‌ها عالی است؛ چون تمیز کردن چرخ‌ها آسان می‌شود. این باور، افسانه‌ای بیش نیست. از آنجا که پوشش پودری ضخیم است، چیزهایی مثل گرد و خاک ترمز و دوده و کثافات جاده به آن می‌چسبند. این مسئله بهتر از بدون محافظ ماندن است، اما راه‌حل‌های بهتری هم وجود دارد.

سرمایه‌گذاری روی رنگ پودری

در حالی که می‌توان نحوه کار با پودر را یاد گرفت، هزینه‌های راه‌اندازی تجهیزات ویژه، مکان‌های نصب و تهویه مناسب ممکن است بیش از هزار دلار باشد. کیفیت تجهیزات شما بر کیفیت محصول نهایی تأثیر خواهد گذاشت.

آیا راه حل بهتری برای تمیز نگه داشتن چرخ‌ها وجود دارد؟

بعضی افراد از پوشش پودری برای محافظت از چرخ‌ها ، دهانه اگزوز یا سایر قطعات عملکردی که در معرض رسوب، دوده و کثافات جاده، مواد شیمیایی، آلودگی و زباله قرار دارد، استفاده می‌کنند. اگر چنین هدفی دارید، شاید بد نباشد از محصولی مانند پوشش سرامیکی خودکفا (DIY) با کیفیت بیشتر و آسان‌تر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.